Plan małych przedsiębiorstw

Wszyscy, którzy pragną założyć własną działalność gospodarczą skupiają się początkowo na ułożeniu własnego biznesplanu. Plan pomoże nam wybiegać do przodu i myśleć o przyszłości naszej firmy. Nie każda firma jednak wymaga opracowania profesjonalnego i szczegółowego planu. Niektórym wystarcza tylko zarys pola działania. Jest on jednak bardzo ważny dla nas i dla przyszłości naszej firmy. Podczas uruchamiania małego przedsiębiorstwa można opracować dosyć prosty plan. Wyobraźmy sobie przykład bardzo małej jednoosobowej firmy. Kobieta, która przygotowuje w domu biżuterię i sprzedaje ją na lokalnym bazarze, rozległy biznesplan nie jest dla niej niezbędny, powinna ona jednak obmyślić jak może zwiększyć dochody i czy rozbudowa firmy w przyszłości przyniesie jej zysk. Mogłaby zatrudnić pracowników, a wtedy ilość wyrabianej biżuterii znacznie by wzrosła. Jednak musiałaby zastanowić się nad tym, czy także wzrosłoby zapotrzebowanie na jej biżuterię. Bez takiego strategicznego planu, na pewno nie potrafiłaby określić czy taki rozrost firmy przyniósłby jej w przyszłości zysk.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>