Konkurencja na rynku nie śpi. Prowadząc firmę musimy ciągle uważać nie tylko na ruchy konkurencji, ale również na zatrzymywanie przy sobie jak największej ilości klientów. To dla nas szansa na polepszenie obrotów. Istnieją sposoby na przekonanie do siebie starych klientów oraz znalezienie nowych.
Wsłuchaj się w potrzeby klienta
Należy pamiętać, że istniejemy przede wszystkim dla klientów. To dla nich prowadzimy naszą firmę i tworzymy usługi i produkty. Ważne, by wsłuchać się w ich potrzeby oraz znaleźć idealne rozwiązania, które pozwolą nam zyskać w oczach naszych klientów. Słuchajmy ich potrzeb oraz pytajmy jak możemy zmienić naszą politykę, by chętniej do nas wracali. Czasami wystarczy jedynie niewielka “kosmetyka” oferty, czy zmiana w wykonywanych usługach, by klienci znacznie przychylniej na nas patrzyli. W miarę możliwości wprowadzajmy zmiany oraz twórzmy ankiety, w których pytajmy klientów o ich odczucia względem naszej oferty oraz wizerunku firmy. Bądźmy otwarci na sugestie. Aby zwiększyć sprzedaż czasami wystarczy jedynie zmienić godziny pracy lub zwiększyć ofertę naszej firmy.
Skupmy się na usługach i towarach, na które jest popyt
Sprawdźmy, na które towary lub usługi jest większy popyt i skupmy się na ich udoskonalaniu. Klienci czując, że dbamy o nasze usługi lub jakość produktów na pewno zwiększą zaufanie do naszej firmy. Dzięki dbałości o nasze sztandarowe produkty i usługi pokażemy, że zależy nam na klientach oraz ich zaufaniu.
Poprawmy komunikację z klientami
Starajmy się szybko odpowiadać na pytania klientów oraz ich potrzeby. Wiele osób nie ma czasu na czekanie na odpowiedź, dlatego jeśli nie zadbamy o terminowe odpowiadanie na maile i telefony, to możemy stracić wiele dobrych okazji na znalezienie kontrahenta. Dbajmy o kontakt z każdym klientem, nie zależnie od tego, czy zamawia od nas wiele towaru, czy chce kupić coś jedynie w detalu. Szanujmy czas każdego z naszych klientów.
Dbajmy o specjalne oferty dla stałych klientów
Każdy lubi być doceniony. Ceńmy więc naszych stałych klientów i proponujmy im zniżki, czy też lepsze terminy oddania usługi. Będzie to dobra polityka firmy w momencie, kiedy bardziej zależy nam na stałych zleceniach, niż jedynie pojedynczych klientach. Pokażmy, że warto zostać na dłużej z naszą firmą. Dobrym zabiegiem jest również wyróżnianie klientów indywidualnych kartami stałego klienta oraz drobnymi prezentami na święta, czy dzień ich urodzin. Wiele sieci sklepów prowadzi taką politykę, która nie tylko ma skrócić dystans między firmą a klientem, ale także w bardzo zawoalowany sposób przypomina o sobie i zachęca do ponownego skorzystania z oferty. Taki zabieg daje o wiele lepszy obraz naszej firmy. Możemy naszym stałym klientom przypominać o sobie wysyłając życzenia świąteczne, czy rabat przy kolejnej transakcji.
Dbałość o klientów powinien być dla nas zawsze priorytetem. Niezależnie, czy mamy sytuację sporną, czy chcemy jedynie przypomnieć o swoich usługach i produktach, zawsze powinniśmy się kierować profesjonalizmem i życzliwością.