Dlaczego opakowanie produktu jest tak ważne?

Dlaczego opakowanie produktu jest tak ważne?

Najważniejszy jest zawsze oczywiście sam produkt – jeśli nie działa poprawnie, nie spełnia oczekiwań czy nie zawiera naprawdę funkcji, które obiecywał producent, zostanie źle oceniony przez klienta.

Jednak trzeba wskazać jeszcze jeden aspekt, który ma niebagatelne znaczenie w kwestii tego, czy klient podejmie decyzję zakupową, czy jednak zrezygnuje. Aspekt ten jest niekiedy pomijany przez producentów i sprzedawców, co może mieć poważne konsekwencje. Chodzi o nic innego, jak opakowanie produktu.

Dobre opakowanie jest bezpieczne i atrakcyjne wizualnie

Wysokiej jakości opakowanie, w którym zostanie umieszczony produkt, zagwarantuje, że po pierwsze zostanie on klientowi dostarczony w pełni nienaruszony, bez żadnych wad. Klient z pewnością zwróci uwagę na to, czy dana rzecz została odpowiednio zabezpieczona do wysyłki, szczególnie, jeśli jest to produkt podatny na uszkodzenia (biżuteria, zastawa stołowa, delikatna elektronika użytkowa i nie tylko).

Warto wiedzieć, że na kartonowe opakowanie można nadrukować na przykład logo swojej firmy, dane kontaktowe czy slogan. Dzięki temu paczka będzie atrakcyjniejsza wizualnie, będzie też swoistą reklamą firmy.

Dodatkowo do środka paczki warto dodać wiórka papierowe (które dostępne są w różnych kolorach), co nie tylko dodatkowo zabezpieczy przesyłkę, ale też może wywołać pozytywne wrażenie u odbiorcy. Podobnie, jak obwiązanie paczki sznurkiem i umieszczenie w środku bibuły, której krańce sklejone są na przykład naklejką z logiem firmy.

Wysokiej jakości opakowanie nie musi być drogie

Dobry producent opakowań udostępnia zazwyczaj zakup zarówno samych kartonów, jak i produktów do pakowania (papieru ozdobnego, naklejek, sznurków) w dużych ilościach. Ich ceny nie należą wbrew pozorom do wysokich, a trzeba też wziąć pod uwagę, że eleganckie opakowanie może pomóc odróżnić się od konkurencji i zyskać nowych klientów, a także zyskać lojalność osób, które już dokonały zakupu. Na dłuższą metę jest więc szansą na podniesienie sprzedaży niskim kosztem.

Spersonalizowane opakowania szczególnie dobrze sprawdzają się w przypadku ręcznie wykonywanej biżuterii i ogółem rękodzieła, a także tak zwanych „subscription boxów”, czyli paczek z losową zawartością wysyłanych co miesiąc, ale oczywiście można zastosować je w zasadzie w każdej branży.

Kartonowe opakowania są nie tylko bezpieczne i lekkie oraz łatwe w użyciu, ale też, co bardzo istotne, ekologiczne. Wykorzystanie ich nie ujdzie uwadze osób, które dbają o środowisko naturalne i preferują kupować produkty od sprzedawców, którzy podzielają ich zdanie w tej kwestii.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.