Nie da się tak po prostu usiąść i narysować logo. Proces podzielony jest na wiele etapów. Oto ich zwięzły opis.
Można powiedzieć, że projektowanie logo w najmniejszej części jest rysowaniem. Najczęściej chodzi o myślenie, analizowanie i rozważanie tego, co będzie w danym przypadku najlepsze.
Najpierw budżet
Pierwszą rzeczą, którą należy określić zabierając się za projektowanie logo jest budżet. Od tego, jak dużo jesteśmy w stanie przeznaczyć na ten proces zależy to, z kim będziemy współpracować, jak długo potrwa realizacja projektu i co będzie efektem ostatecznym. To jedna z ważniejszych rzeczy związana z projektowaniem logo.
Nawet jeśli budżet jest nieduży, nie należy rozpaczać. Trzeba realistycznie podejść do problemu i zastanowić się, co jest dla nas najważniejsze: tempo prac, ich jakość, a może jeszcze coś innego. Słowem – trzeba określić wizję.
Potem wizja
To właśnie wizja jest tym, co powinno leżeć u podstaw dobrego loga. Bez niej trudno jest mówić o tym, co znane jest jako projektowanie logo. Dlaczego? Ponieważ każda działalność gospodarcza i nie tylko, opiera się na jakiejś wizji. Trzeba wiedzieć, co się chce zrobić i dlaczego. A także – co z tego ma wyniknąć.
Projektowanie logo nie jest tutaj wyjątkiem. Należy dobrze określić, czym jest organizacja, której logo projektujemy i jakie są jej wartości. Z czym się kojarzy, kto będzie głównym klientem lub odbiorcą usług. A później zająć się projektowaniem.
Następnie cele
Przedtem jednak warto wyznaczyć sobie cele, jakie logo ma realizować. Powiedzieć, po co w ogóle powstaje. Czy ma jedynie wizualizować firmę jako organizację, czy też ma przywodzić na myśl określone skojarzenia? Czy mają z niego wynikać konkretne cechy przedsięwzięcia?
To wszystko powinno znaleźć się w briefie, który otrzyma grafik projektujący logo. Bez tego będzie mu znacznie trudniej, a rezultaty mogą być niesatysfakcjonujące. W końcu – im więcej wiemy, tym dokładniej i lepiej możemy wykonać pracę.
Później rysowanie
Dopiero na tym etapie grafik przystępuje do rysowania. Także w tym przypadku można mówić o podziale na różne etaty. Tyle, że każdy, kogo polem działania jest projektowanie logo ma tutaj swoje własne sposoby pracy. Jedni zaczynają od ogólnego pomysłu, inni szkicują kawałek, po kawałku. Co grafik, to inna metoda.
Nie ma się czemu dziwić. Większość ludzi pracuje po swojemu. Mają najbardziej efektywne dla siebie techniki pracy i lubią się ich trzymać. Dotyczy to nie tylko zawodów kreatywnych, ale także wszystkich innych.