Jak się nie sparzyć i zarobić?

Jak się nie sparzyć i zarobić?

Masz świetny biznesplan, genialny pomysł na biznes, umiejętności oraz zapał, którego nie zgasi sześć helikopterów straży pożarnej. Formalności dopełnione, wszystkie dokumenty w końcu odpowiednio złożone i zaakceptowane, pozwolenia leżą w szufladzie. Czas zacząć zarabiać ogromne pieniądze, prawda? Oczywiście, jednakże należy ustrzec się niektórych błędów, gdyż mogą one okazać się brzemienne w skutkach.

Zbyt optymistyczne podejście do sprawy

Świetny pomysł na biznes i ogromny zapał, aby osiągnąć sukces to nie wszystko. Rynek zna mnóstwo takich pomysłów, które w głowie autora nie mogły się nie udać, a biznes od razu zaczął przynosić milionowe zyski. Nie zawsze udawało się ich autorom wprowadzić stosowne poprawki i wyciągnąć konsekwencję, a stąd droga do utopienia początkowego kapitału w błocie była widoczna już z bliska.

Dobrym pomysłem, aby zrewidować swój pomysł na biznes, jest sporządzenie bardzo dobrego biznesplanu oraz analizy SWOT, która od razu wypunktuje mocne i słabe punkty pomysłu na biznes. Z racji tego, że często nie jesteśmy obiektywni, co do swoich pomysłów, warto zlecić taką analizę komuś innemu, kto ma doświadczenie w tym temacie oraz widział już nie jeden, na pozór genialny, aczkolwiek niedochodowy biznes.

Produkt idealny

Wielu producentów, projektantów i twórców nigdy nie wypchnęło swojego „produktu” do szerszej publiczności, a to z bardzo prozaicznego i prostego powodu – chcieli stworzyć produkt idealny. Przez takie działania opóźniali wejście na rynek swojego produktu, a więc także sprawdzenie, jak zareagują na niego klienci. Gusta i trendy się zmieniają – niekoniecznie to, co dziś jest modne i popularne, będzie takie za 3 miesiące lub rok. Wówczas może się okazać, że wejście bardzo dobrego produktu na rynek, jest niezauważone przez ogół klientów, ponieważ minęło się z modą o jakiś czas, a konkurencja nie śpi – każdy stara się być na bieżąco w kwestii swoich produktów oraz upodobań ich odbiorców.

Konsekwencja? Po co to komu?

Kolejny, ogromny problem, popełniany przez początkujących (choć nie tylko) przedsiębiorców – brak konsekwencji. Świetnie napisany biznesplan może okazać się wart nie więcej, niż kartka papieru, zwłaszcza, gdy trzymamy się go tylko ogólnikowo. Rzecz jasna, nie zawsze możemy trzymać się ustalonego planu, gdyż rynek dyktuje różne warunki, ale warto się go trzymać. Nawet, jeśli okaże się mylny, ale wyjdziesz z kłopotów obronną ręką, to znaczy, że osiągasz sukces. Uczenie się na własnych błędach jest nieodzowną częścią biznesu, a pokora jest najlepszą nauczycielką.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *