Optymalizacja strony internetowej – połowa sukcesu w SEO!

Optymalizacja strony internetowej – połowa sukcesu w SEO!

Strona www i co dalej?

Stworzenie strony internetowej jest dopiero początkiem drogi ku zwiększeniu widoczności firmy w Internecie. Warto również zastanowić się nad pozyskaniem potencjalnych klientów poprzez wejścia z wyników wyszukiwania. Chodzi oczywiście o pozycjonowanie oraz czynniki wpływające na jego powodzenie.

Optymalizacja strony jest podstawowym czynnikiem mającym wpływ na ocenę strony przez roboty wyszukiwarki. Stałe działania optymalizacyjne to ponad połowa sukcesu w SEO. Jak zoptymalizować stronę firmową i rozpocząć przygodę z pozycjonowaniem?

Optymalizacja strony internetowej – połowa sukcesu w SEO!

Podstawowym elementem, o który należy zadbać, aby wyszukiwarka uznała stronę za wartościową jest zamieszczenie na niej  unikalnej treści – zupełnie odmiennej od tekstów znajdujących się w dowolnym innym miejscu w sieci. Nawet jeżeli strona jest niezwykle imponująca graficznie to wyszukiwarka oceni jej wartość po obecności i jakości treści, która się na niej pojawia. Aby twoja strona osiągała wysokie pozycje musi być atrakcyjna dla wyszukiwarki.

Treści na stronie internetowej firmy powinny być też obszerne. Unikaj krótkich tekstów, składających się z kilku zdań. Postaraj się wyczerpująco opisać na stronie swoje usługi i produkty oraz opisz szczegółowo wszystkie aspekty związane z danym tematem. Użytkownik będzie zadowolony, że mógł się wiele dowiedzieć, a roboty wyszukiwarki uznają Twoją stronę za bardziej wartościową. Tekst powinien być tez oryginalny, jak już wcześniej wspomniano – staraj się używać treści, które nie są skopiowane z innych źródeł (opisy z innych stron, opisy ze strony producentów czy hurtowni).

Zadbaj także o podział treści

Bardzo ważny jest odpowiedni podział treści – przy dłuższych tekstach warto zastosować nagłówki H1, H2, H3. Są to znaczniki HTML, które pomagają określić strukturę tekstu: co jest głównym nagłówkiem/tytułem (H1), co podtytułem (H2) itp. Równie ważne są odpowiednie słowa kluczowe. Jeżeli wiesz jak je dobrać, aby były najlepsze dla pozycjonowania Twojej strony, postaraj się ich użyć w tekstach na danej stronie. Unikaj stosowania ich na siłę – wykorzystaj synonimy słów kluczowych i wyrazy bliskoznaczne.

Ponadto tekst warto urozmaicić. Jeżeli treści na stronie będą tylko blokiem tekstu, z pewnością nie zwrócą uwagi użytkownika i nie zachęcą do ich czytania. Zastosuj pogrubienia, kursywę, do wyliczeń zastosuj wypunktowanie. Do tekstu postaraj się znaleźć pasującą ilustrację czy grafikę.

Wszystkie powyższe czynniki pozytywnie wpłyną na całokształt twojej firmowej strony i zachęcą klientów do skorzystania z twoich usług.

Artykuł sponsorowany dla efectownia.pl

Dodaj komentarz