Pieczątka firmowa – czy warto ją mieć i co powinna zawierać?

Pieczątka firmowa – czy warto ją mieć i co powinna zawierać?

Podpisywanie deklaracji i umów, wystawianie dokumentów oraz wniosków. Pieczątka firmowa ułatwia wiele procesów i pozwala zaoszczędzić cenny czas. Zamiast monotonnie wypisywać dane, możemy szybko je odcisnąć. Z tego też właśnie względu coraz więcej przedsiębiorców decyduje się na stworzenie swoich pieczątek firmowych. Chociaż nie są one wymagane, to zdecydowanie ułatwiają sprawę. Czy warto mieć pieczątkę firmową i co powinna zawierać?

Zalety pieczątki firmowej

Posiadanie pieczątki firmowej to zdecydowana oszczędność czasu. Dzięki temu rozwiązaniu nie musimy wypełniać danych dotyczących firmy ręcznie, za to możemy je szybko odcisnąć. Pieczątki sprawdzają się szczególnie w firmach, które posiadają obszerną papierologię. Ponadto każde pismo wychodzące z firmy musi być opatrzone odpowiednim podpisem. Pieczątka firmowa może go zastąpić, co znacznie skraca czas wydawania dokumentu. Posiadanie firmowej pieczątki jest udogodnieniem nie tylko w kontaktach z klientami, ale także urzędami.

Firmowa pieczątka wpływa więc na ułatwienie pracy. Przekłada się także na zwiększenie łatwości kontaktu. W pieczątce znajdują się najważniejsze dane o firmie, które odbiorca może szybko znaleźć i wykorzystać do skontaktowania się. W przypadku odręcznego podpisu nie dodaje się numeru telefonu, adresu e-mail czy tym podobnych rzeczy. Pieczątka daje już taką możliwość, co znacznie ułatwia kontakt. Co ważne, pieczątki firmowe powstają na indywidualne zamówienie, więc dane, jakie się w nich znajdą zależą tylko od nas. Pieczątkę firmową możesz zamówić między innymi tutaj https://www.maxsc.com.pl/. Na sam koniec warto wspomnieć, że pieczątka podnosi wiarygodność firmy, co przekłada się na budowanie pozytywnego wizerunku marki.

Co powinna zawierać pieczątka firmowa?

Nie ma odgórnych regulacji, które by mówiły o tym, co pieczątka firmowa powinna zawierać. Warto jednak pamiętać, że jest to nośnik informacji o naszej firmie i należy to wykorzystać. Dlatego też pieczątka firmowa powinna zawierać dane takie jak pełna nazwa firmy, adres siedziby (jeśli taki posiadamy. W przypadku braku fizycznego biura podaje adres korespondencyjny.), numer NIP oraz dane kontaktowe. Do tych ostatnich zaliczają się numer telefonu, adres e-mail czy strony internetowej.

Pieczątka może być także nośnikiem reklamowym. Dlatego warto umieścić na niej logo firmy. Dzięki temu pieczątka będzie wpadać w oko i zwiększymy szanse na to, że klient zapamięta nasz biznes. Pamiętaj, że elementy wizualne są bardzo ważne w komunikacji z klientem.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.