Opłacalności handlu w Internecie nie trzeba szczególnie objaśniać. Pozwala on na dotarcie do znacznie szerszej grupy klientów (a nie tylko tych, którzy mieszkają w pobliżu fizycznej lokalizacji sklepu lub akurat ją odwiedzają). Do tego pozwala zrobić zakupy o każdej porze dnia i nocy, bez marnowania czasu i energii. Trzeba jednak zauważyć, że istnieją różne modele prowadzenia sklepu internetowego, które mogą różnić się korzystnością.
Można wśród nich wyróżnić model tradycyjny, w którym to właściciel sklepu ma swój magazyn (lub go wynajmuje) i tam przechowuje towar po zakupie od producenta lub z hurtowni. Następnie sam (czy też za pomocą pracowników) pakuje i wysyła przedmioty po ich zakupie przez klienta. Drugie rozwiązanie to dropshipping. Jak ono dokładnie działa i czy się opłaca? Tłumaczymy?
Jak działa dropshipping?
W pierwszej kolejności warto pokrótce wyjaśnić, jak działa dropshipping, gdyby ktoś jeszcze nie spotkał się z tym określeniem. Jest to model prowadzenia działalności przez sklep internetowy, w którym towar wysyła kupującemu bezpośrednio hurtownia lub dostawca.
Właściciel sklepu jedynie przygotowuje stronę internetową i umożliwia złożenie zamówienia, po czym przekazuje informację o nim (zazwyczaj automatycznie) hurtowni, która je realizuje. Więcej informacji na ten temat można znaleźć tutaj: https://uruchamiamsklep.pl/pomysl-na-biznes-dla-mlodych-sprzedaz-w-dropshippingu/. Taka metoda wykorzystywana jest do sprzedaży bardzo różnorodnych towarów, począwszy od drobnostek wykorzystywanych w życiu codziennym, przez elektronikę, po ubrania.
Założyciel sklepu ma dużą dowolność w dostosowaniu go, zarówno pod względem towarów, jak i innych kwestii, do swoich preferencji. W związku z tym wbrew pozorom da się stworzyć wyjątkową i odróżniającą się od innych markę, nawet działając na zasadzie dropshippingu, bez fizycznego posiadania na stanie sprzedawanych towarów.
Czy dropshipping jest opłacalny?
Pod warunkiem dobrego doboru dostawców, a także sprzedawanych produktów, dropshipping może być bardzo opłacalnym rozwiązaniem. Przede wszystkim dlatego, że pozwala uniknąć wielu kosztów stałych, choćby takich związanych z magazynowaniem produktów oraz pakowaniem ich i przygotowywaniem do wysyłki. Nie musimy więc dysponować dużymi środkami, aby rozpocząć działalność (i nie ryzykujemy, że dużo stracimy na takiej inwestycji, jeśli ostatecznie okaże się ona nieudana).
Dobierając produkty, warto zwrócić uwagę na takie kwestie, jak marża (jeśli będzie za niska, przy niewielkim ruchu na stronie trudno będzie osiągnąć odpowiednie zyski), a także ich jakość. Co więcej, hurtownia, z którą podejmiemy współpracę w ramach dropshippingu powinna być rzetelna, a także działać szybko i sprawnie – klienci nie będą zadowoleni, jeśli będą musieli czekać całymi tygodniami na wysyłkę.