Jak stworzyć skuteczną reklamę?

Jak stworzyć skuteczną reklamę?

W prowadzeniu biznesu bardzo ważne jest to by zostaż zauważony,. Stara maksyma “reklama dzwignią handlu” jest i będzie zawsze aktualna. Można świadczyć najlepsze usługi, sprzedawać najlepsze towary i mieć największą wiedzę. Jednak co z tego jeśli nikt nie wie o Twoim istnieniu?

Jak zostać zauważonym

Aby zostać zauważonym trzeba się po prostu pokazać potencjalnym klientom. Należy pokazać im, że istnieje podaż na ich zapotrzebowanie. Jeśli posiada się produkt, usługę ale nie ma popytu to trzeba go wygenerować. Jest na to kilka sposobów. Chodzi tu oczywiście o reklamę. Ta powinna być krótka, trafna i zwięzła. Ma ona mobilizować klienta do działania i pełnić równocześnie funkcję informacyjną. Klient widząc reklamę musi poczuć, że to właśnie ten dany, konkretny przedmiot chce nabyć a nie produkt konkurencji. Dla tego reklamę w zależności od grupy docelowej i rodzaju nośnika tworzymy w różne sposoby.

Określ swoją grupę docelową

Jeśli coś jest do wszystkiego to znaczy, że tak na prawdę jest do niczego. Reklama musi być skierowana do konkretnej grupy odbiorców. W przeciwnym razie nasz budżet na reklamę będzie nieadekwatnie wysoki do naszych potrzeb. Reklama musi być jak celny strzał z łuku w środek tarczy a nie jak rzucanie piaskiem w mur. Nikt nie chce by polisy na życie kierowane do osób starszych kierowane były do studentów. Tak samo jak nie miało by sensu reklamowanie studenckich wakacji pełnych imprez przy domu spokojnej starości za pośrednictwem bilboardów. Taka reklama musi być napisana odpowiednim językiem charakterystycznym dla konkretnej grupy społecznej czy kulturowej. Ważnym aspektem jest również to to jakiej grupy cenowej należy produkt. Jeśli jest to produkt klasy premium to całą oprawa również musi sprawić by klient mógł się poczuć wyjątkowo, tylko dla tego, że posiada ten, jeden, konkretny produkt.

Nośniki reklamy

W świecie Internetu reklama telewizyjna zmalała na wadze. Oczywiście nie należy jej lekceważyć. Z technicznego punktu widzenia ma ona ogromny zasięg teoretycznych odbiorców. Jest niestety bardzo droga. Alternatywą są kampanie reklamowe prowadzone w Internecie. Wystarczy profil na popularnym medium społecznościowym gdzie można zamieszczać treści tekstowe a najlepiej dodatkowo filmy video. Obraz w dzisiejszych czasach zyskał przewagę nad słowem pisanym. Można wykorzystać również przestrzeń publiczną wywieszając wcześniej wspomniane bilboardy. Dobrze zaprojektowany projekt może przyciągnąć dużo klientów w zależności od swojej wielkości, kolorystyki czy umiejscowienia.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.