Prowadzenie sklepu internetowego wbrew pozorom wcale nie jest zajęciem prostym. Trzeba umiejętnie dobrać produkty, opisać je, sfotografować, wyznaczyć ceny a wcześniej znaleźć dobrych dostawców. Sam sklep internetowy musi być odpowiednio wypromowany aby przyciągał wielu klientów. Wreszcie gdy już spływają zamówienia trzeba je solidnie zapakować i niezwłocznie nadać. Okazuje się, że sposoby wysyłki jakie sklep oferuje klientom w dużej mierze wpływają na ogólne zadowolenie z zakupów.
Jak wysyłać zamówienia w sklepie internetowym?
Z całą pewnością należy zapewnić klientom duży wybór sposobów wysyłki. Bardzo często to właśnie od wysyłki zależy czy dana osoba zrobi zakupy w konkretnym sklepie. Klienci zwracają dużą uwagę na koszty przesyłki oraz czas realizacji zamówień. W sklepach internetowych najwięcej zamówień wysyła się z pomocą firm kurierskich. Obecnie nie jest już konieczne wiązanie się umową z jednym przewoźnikiem bo w wielu innych miejscach można znaleźć korzystne warunki. W praktyce jednak dany sklep internetowy zazwyczaj współpracuje z jednym przewoźnikiem, bo to bardzo ułatwia pracę. O stałej porze przyjeżdża do firmy kurier i zabiera przesyłki. Klienci zdecydowanie najchętniej wybierają przesyłki kurierskie choć zwykle są to jedne z droższych opcji. Przemawia za tym szybkość dostawy i otrzymanie zamówienia bezpośrednio na adres. W Internecie dostępnych jest kilka stron na których można porównać ceny za tę samą paczkę u różnych przewoźników. Z pomocą takich stron również można bezpośrednio nadawać przesyłki warto wiec korzystać z często występujących tam promocji.
Jeśli nie kurier to co?
Opisując poszczególne rodzaje przesyłek nie można zapomnieć o poczcie polskiej. Z jej usług korzystają przede wszystkim te sklepy, które sprzedają towary małe i tanie. Przesyłki listowe są stosunkowo niedrogie jednak czas realizacji jest długi. Poczta polska oferuje także przesyłki z odbiorem osobistym na poczcie, które również mają swoich zwolenników. Nie należy pomijać poczty jako sposobu wysyłki, bo w Polce ciągle są rejony, gdzie wielu osobom najbliżej jest właśnie do poczty. Obecnie na popularności bardzo zyskują paczkomaty. Ich cena jest niewysoka a klient może korzystać z niezależności. Przesyłki można odbierać 24 godziny na dobę, co jest bardzo wygodnym rozwiązaniem. W paczkomatach można też nadawać przesyłki, nie ma więc konieczności oczekiwania na przyjazd kuriera.
Każdy sklep internetowy powinien pamiętać także o tym, by oferować przesyłki za pobraniem, płatne przy odbiorze. Jest wielu klientów, którzy obawiają się przelewać pieniądze nieznanym sprzedawcom. Są także i takie osoby, które nie korzystają z bankowości internetowej albo mają daleko do swojego punktu bankowego.
Solidne pakowanie zamówień to podstawa
Każdy sprzedawca internetowy musi także zdawać sobie sprawę z tego, że nie wolno oszczędzać na pakowaniu przesyłek. Towar zawsze musi dotrzeć do klienta w stanie nienaruszonym. Do pakowania, w zależności od składu przesyłki używa się: koperty bąbelkowe, foliopaki, kartony, folię typu stretch i folię bąbelkową na rolkach. Jeśli ktoś sprzedaje towary wyjątkowo podatne na uszkodzenia typu zastawa czy szkło powinien zamówić sobie dedykowane kartony. Należy też zadbać aby na paczkach było oznaczenie o towarach delikatnych. Pamiętać należy także o tym, by towary pakować dyskretnie, bo wielu klientów nie życzy sobie, żeby osoby postronne widziały co jest w środku. Pracownicy sklepów internetowych, którzy nadają paczki w paczkomatach powinni dbać o to, by wysyłki zrealizować do określonej godziny, bo wtedy paczki mają szansę już na drugi dzień trafić do adresata.
O czym jeszcze należy pamiętać w związku z wysyłkami?
Sprzedawcy powinni pamiętać, że nadanie przesyłki wcale nie jest ostatnim etapem tego procesu. Należy do końca śledzić losy paczki by móc szybko dowiedzieć się o ewentualnych problemach takich jak zagubienie przesyłki czy zwrot. Z równie dużą starannością należy monitorować reklamacje przesyłek oraz przelewy środków z pobrań.