Jak wysyłać zamówienia sprzedając przez Internet?

Jak wysyłać zamówienia sprzedając przez Internet?

Prowadzenie sklepu internetowego wbrew pozorom wcale nie jest zajęciem prostym. Trzeba umiejętnie dobrać produkty, opisać je, sfotografować, wyznaczyć ceny a wcześniej znaleźć dobrych dostawców. Sam sklep internetowy musi być odpowiednio wypromowany aby przyciągał wielu klientów. Wreszcie gdy już spływają zamówienia trzeba je solidnie zapakować i niezwłocznie nadać. Okazuje się, że sposoby wysyłki jakie sklep oferuje klientom w dużej mierze wpływają na ogólne zadowolenie z zakupów.

Jak wysyłać zamówienia w sklepie internetowym?

Z całą pewnością należy zapewnić klientom duży wybór sposobów wysyłki. Bardzo często to właśnie od wysyłki zależy czy dana osoba zrobi zakupy w konkretnym sklepie. Klienci zwracają dużą uwagę na koszty przesyłki oraz czas realizacji zamówień. W sklepach internetowych najwięcej zamówień wysyła się z pomocą firm kurierskich. Obecnie nie jest już konieczne wiązanie się umową z jednym przewoźnikiem bo w wielu innych miejscach można znaleźć korzystne warunki. W praktyce jednak dany sklep internetowy zazwyczaj współpracuje z jednym przewoźnikiem, bo to bardzo ułatwia pracę. O stałej porze przyjeżdża do firmy kurier i zabiera przesyłki. Klienci zdecydowanie najchętniej wybierają przesyłki kurierskie choć zwykle są to jedne z droższych opcji. Przemawia za tym szybkość dostawy i otrzymanie zamówienia bezpośrednio na adres. W Internecie dostępnych jest kilka stron na których można porównać ceny za tę samą paczkę u różnych przewoźników. Z pomocą takich stron również można bezpośrednio nadawać przesyłki warto wiec korzystać z często występujących tam promocji.

Jeśli nie kurier to co?

Opisując poszczególne rodzaje przesyłek nie można zapomnieć o poczcie polskiej. Z jej usług korzystają przede wszystkim te sklepy, które sprzedają towary małe i tanie. Przesyłki listowe są stosunkowo niedrogie jednak czas realizacji jest długi. Poczta polska oferuje także przesyłki z odbiorem osobistym na poczcie, które również mają swoich zwolenników. Nie należy pomijać poczty jako sposobu wysyłki, bo w Polce ciągle są rejony, gdzie wielu osobom najbliżej jest właśnie do poczty. Obecnie na popularności bardzo zyskują paczkomaty. Ich cena jest niewysoka a klient może korzystać z niezależności. Przesyłki można odbierać 24 godziny na dobę, co jest bardzo wygodnym rozwiązaniem. W paczkomatach można też nadawać przesyłki, nie ma więc konieczności oczekiwania na przyjazd kuriera.
Każdy sklep internetowy powinien pamiętać także o tym, by oferować przesyłki za pobraniem, płatne przy odbiorze. Jest wielu klientów, którzy obawiają się przelewać pieniądze nieznanym sprzedawcom. Są także i takie osoby, które nie korzystają z bankowości internetowej albo mają daleko do swojego punktu bankowego.

Solidne pakowanie zamówień to podstawa

Każdy sprzedawca internetowy musi także zdawać sobie sprawę z tego, że nie wolno oszczędzać na pakowaniu przesyłek. Towar zawsze musi dotrzeć do klienta w stanie nienaruszonym. Do pakowania, w zależności od składu przesyłki używa się: koperty bąbelkowe, foliopaki, kartony, folię typu stretch i folię bąbelkową na rolkach. Jeśli ktoś sprzedaje towary wyjątkowo podatne na uszkodzenia typu zastawa czy szkło powinien zamówić sobie dedykowane kartony. Należy też zadbać aby na paczkach było oznaczenie o towarach delikatnych. Pamiętać należy także o tym, by towary pakować dyskretnie, bo wielu klientów nie życzy sobie, żeby osoby postronne widziały co jest w środku. Pracownicy sklepów internetowych, którzy nadają paczki w paczkomatach powinni dbać o to, by wysyłki zrealizować do określonej godziny, bo wtedy paczki mają szansę już na drugi dzień trafić do adresata.

O czym jeszcze należy pamiętać w związku z wysyłkami?

Sprzedawcy powinni pamiętać, że nadanie przesyłki wcale nie jest ostatnim etapem tego procesu. Należy do końca śledzić losy paczki by móc szybko dowiedzieć się o ewentualnych problemach takich jak zagubienie przesyłki czy zwrot. Z równie dużą starannością należy monitorować reklamacje przesyłek oraz przelewy środków z pobrań.

Dodaj komentarz