JAK WYBRAĆ INWESTORÓW, KTÓRZY SĄ ODPOWIEDNI DLA TWOJEGO BIZNESU?

JAK WYBRAĆ INWESTORÓW, KTÓRZY SĄ ODPOWIEDNI DLA TWOJEGO BIZNESU?

Jeśli chodzi o inwestowanie, standardem jest, że inwestorzy dokładają należytej staranności przy badaniu, weryfikacji i wyborze firm, w które chcą zainwestować. Ale jak to jest w drugą stronę? Finansowanie venture capital faktycznie rozkwitło w 2020 r.: startupy zebrały 13% więcej od VC w 2020 r. niż w 2019 r., ale firmy założone przez kobiety zebrały zaledwie 2,2% wszystkich funduszy w 2020 r. – spadek w stosunku do 2019 r. W erze pandemii Covid-19, w której decyzje są bardziej znaczące niż kiedykolwiek, krytyczne znaczenie dla założycieli (zwłaszcza kobiet założycieli) ma wybór VC, które są dostosowane do ich firmy, ich misji i siebie.

Potrzeba właściwej wioski

W trakcie podróży, jaką jest zostanie właścicielem firmy, prawdopodobnie Ty również stworzyłeś profesjonalną i osobistą sieć osób, które będą Cię wspierać bez względu na wszystko. Wykorzystaj tę społeczność! Szukając inwestorów, pamiętaj, że nie jesteś sam. Nie tylko możesz oprzeć się na systemie wsparcia, który cię zna i ma na uwadze twoje najlepsze interesy, ale możesz wykorzystać ich jako platformę do wymiany pomysłów, konstruktywnych informacji zwrotnych i nowych perspektyw.

Badania i kontakty zewnętrzne

Ważne jest, aby wyjść poza swój krąg. Oprócz badań stron internetowych VC, portfeli, poprzedniej prasy i innych, rozważ dotarcie do założycieli innych firm, w które potencjalni VC już wcześniej zainwestowali. Chcesz mieć jak najwięcej kontekstu z jak największej liczby istotnych źródeł i zasobów, aby pomóc w informowaniu o swojej podróży finansowania.

Referencje inwestorów VC są ważne do rozważenia, ale zazwyczaj obejmują one tylko założycieli, którzy mieli dobre doświadczenia z nimi. Strony takie jak CrunchBase mogą być niezwykle przydatne – na przykład, można je wykorzystać do zidentyfikowania firm, w które zainwestował potencjalny VC, a które już nie istnieją.

Miej oczy otwarte i szukaj tego, czego tam nie ma.

Relacje z inwestorami również mogą mieć czerwone flagi. VC, z którym pracowałem, chciał wzrostu za wszelką cenę – w tamtym czasie potrzebowałem funduszy, ale ostatecznie nie zgadzaliśmy się, jeśli chodzi o nasze długoterminowe interesy i cele. Kapitał jest niezbędny, aby finansować i rozwijać udany biznes, ale równie ważna jest zgodność wartości, wizji i filozofii pomiędzy założycielem i VC.

Prawdziwego odzwierciedlenia wizji i wartości VC nie można znaleźć wyłącznie w badaniach internetowych – to często subtelne (lub nie tak subtelne) sygnały i czerwone flagi, które pojawiają się podczas rozmów, negocjacji i innych interakcji, są najbardziej wymowne dla prawdziwych celów inwestora. i inwestorzy w nie uwierzą od samego początku.

Zapytaj o filozofię inwestycyjną inwestorów oraz filozofię wyjścia z inwestycji.

Nikt, włącznie z VC, nie jest w stanie przewidzieć dokładnego wyniku swoich inwestycji. Jednak wielu inwestorów ma swój plan działania. W ciągu ostatniego roku pozyskiwanie pieniędzy stało się dla mnie pracą na pełen etat. Zamiast szukać i czekać na najwyższą wycenę, podjęłam decyzję o przyjęciu funduszy od grupy inwestorów, o których wiedziałam, że są zgodni z moją strategią i którzy wyraźnie wspierają kobiety-założycielki.

Oprócz poznania filozofii inwestycyjnej inwestora, ważne jest również rozważenie jego strategii wyjścia z inwestycji. Jeśli uda Ci się zrozumieć ich długoterminowe cele i pożądane warunki umów, możesz zasygnalizować, czy nieporozumienia na linii prostej będą tylko wybojem na drodze w udanym związku, czy też mogą doprowadzić do nieporządanego rozstania.

Pod koniec dnia rozstania mogą być nieuniknione, ale mogą one prowadzić do nowego rozdziału, który jest naprawdę niesamowity dla Ciebie i Twojego biznesu. Moje rozstanie z VC jest tego przykładem – SupportPay jest stabilny finansowo i nieustannie wprowadza innowacje, aby lepiej służyć naszym partnerom i klientom. Ten VC może być przestrogą i zainspirować innych założycieli szukających finansowania, aby odwrócić scenariusz i uzyskać jak najwięcej z ich przyszłych relacji z inwestorami.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.