Jak korzystać z mediów społecznościowych w biznesie?

Jak korzystać z mediów społecznościowych w biznesie?

We współczesnym świecie w jakim przyszło nam żyć, wszyscy znamy i komunikujemy się za pomocą mediów społecznościowych. Wszelkiego typu portale społecznościowe jak Facebook czy Instagram dają nam możliwości ogromnego zasięgu oraz reklamowania swoich produktów lub usług. Jednak warto pamiętać, że media społecznościowe, jeśli nieodpowiednio będziemy z nich korzystać mogą nam przysporzyć dużo problemów. Jak więc korzystać z mediów społecznościowych w biznesie?

Uświadom sobie, że są różne typy użytkowników sieci

Sieć internetowa skupia różnych użytkowników. Podstawowy podział ich to internauci aktywni i bierni. Dlatego jeśli decydujesz się na reklamowanie swojej firmy w sieci za pomocą mediów społecznościowych, pamiętaj, że możesz spotkać się nie tylko z odbiorem twoich treści reklamowych, ale mogą się pojawić również krytyczne opinie na temat ofert twojej firmy. Co więc robić kiedy pojawiają się negatywne opinie na temat twoich usług czy produktów. Nie ignoruj takich opinii jednego użytkownika. Lekceważenie i pozostawienie takiego wpisu potęguje jego negatywny wydźwięk i powoduje straty nie tylko w wizerunku firmy, ale też i w sprzedaży, a przez to w zyskach.

Jak zarządzać kryzysem w mediach społecznościowych?

Po pierwsze, żeby nie stracić zaufania klientów i nie nadszarpnąć swojej wiarygodności, zawsze pisz prawdę, nawet jeśli jest ona trudna bądź niewygodna dla firmy – nie dyskutuj z faktami. Po drugie reaguj jak najszybciej jest to możliwe, aby zażegnać kryzys. Kiedy trzeba przeproś klienta na publicznym forum danego portalu lub opublikuj specjalne sprostowanie dotyczące kryzysowej sytuacji.

Jakie treści zamieszczać na portalach społecznościowych dotyczących firmy?

Wpisy w mediach społecznościowych powinny cechować się unikalnością i pozytywną energią. Dlatego jeśli chcesz pisać o firmie, postaraj się to wykonać w sposób lekkiego formułowania myśli na temat twojej działalności. Korzystaj z prostego i zrozumiałego dla masowego odbiorcy języka, nie bój się żartować im lżejsza jest formuła postu tym lepiej. Pisz krótko, zwięźle i na temat. W mediach społecznościowych liczy się konkret. Każdy swój wpis opatrz grafik, która przykuje uwagę odbiorcy. Nigdy nie zapominaj, że żyjemy w kulturze obrazkowej. Dlatego twoje zdjęcia czy grafiki powinny być wysokiej jakości, nieakceptowalne są nieostre fotografie. To brak profesjonalizmu i przejaw ignorancji wobec klienta. Pamiętaj o systematyczności, jednak nie powielaj treści i stawiaj na jakość nie na ilość postów na swoim firmowym profilu w mediach społecznościowych.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *