Biznes na Amazonie

Biznes na Amazonie

Amazon to amerykański gigant handlu, który już kilkanaście lat temu podbił rynek w Stanach Zjednoczonych. Tamtejsi najlepsi sprzedawcy zarabiają na Amazonie miliony dolarów rocznie!

Wszystko to za sprawą kilku czynników

Pierwszym z nich jest niewątpliwie ogromny rynek, do jakiego mają dostęp dystrybuując swoje towary na terenie Stanów Zjednoczonych. Amazon ma kilkaset milionów klientów na całym świecie, dlatego rynek, do którego można dotrzeć jest wprost niewyobrażalnie wielki.

Do prowadzenia biznesu na Amazon potrzebny jest “tylko i aż” dobry produkt. Jego wyszukanie jest niełatwym zadaniem, zwłaszcza patrząc na olbrzymią konkurencję, panującą na tym portalu. Nic dziwnego więc, że większość osób, które rozwijają swój biznes na tej platformie spędza całe dnie i noce na wyszukiwaniu odpowiednich produktów. Dokonują tego zazwyczaj przez portale tylu alibaba.com, gdzie ma się dostęp do producentów.

Mogą wykonać niemal każdy produkt, o którym zamarzy wynalazca

Pomimo, że fabryki takie znajdują się w Chinach, a uczciwość samych ich właścicieli często jest nie najwyższej próby, to i tak nie zraża to amerykańskich i europejskich biznesmenów do wystartowania tam z produkcją. W Chinach przecież produkuje cały świat. Już w latach 80-tych ubiegłego wieku firma Nike otwierała tam swoje fabryki obuwia. Dziś różnica jest tylko taka, że dostęp do chińskich fabryk teoretycznie ma każdy, kto chce nawiązać taką współpracę. Wystarczy tylko wejść na portal alibaba i znaleźć odpowiedniego dla siebie wykonawcę, a następnie zlecić mu produkcję konkretnego przedmiotu.

Przedmioty te następnie są wysyłane drogą morską do zamawiającego, a ich transport trwa około 3 tygodni. Można też oczywiście zdecydować się na drogę lotniczą. Takie przesyłki dotrą do klienta o wiele szybciej, ale są też zdecydowanie droższe, dlatego sprzedawcy decydują się na taki rodzaj wysyłki tylko w najpilniejszych przypadkach – wtedy, gdy są pewni, że ich produkt będzie hitem i nie chcą, by w walce o klienta uprzedziła ich konkurencja. Zamówione produkty trafiają do odbiorcy, a następnie są dystrybuowane do jednego z licznych magazynów Amazona. Tam też, pakowane w specjalne firmowe opakowania są sortowane oraz po złożeniu zamówienia – natychmiast wysyłane do docelowego odbiorcy. Taki sposób robienia biznesu umożliwia pracę właściwie całkowicie zdalnie, tylko sprzed własnego komputera, bo ogranicza się ona do wyszukania produktu oraz następnie wypromowania go. Nic więc dziwnego, że biznes na Amazonie przyciąga coraz więcej przedsiębiorców.

Dodaj komentarz