Jak reklamować swój biznes w social mediach?

Jak reklamować swój biznes w social mediach?

Nie wszyscy mają świadomość, że w social mediach zareklamować mogą się zarówno największe marki, jak i małe przedsiębiorstwa. W jaki sposób należy to zrobić, by przyciągnąć potencjalnych klientów nie tylko do odwiedzenia Fanpage czy Instagrama, ale również do zakupu produktu czy usługi?

Pomysł na komunikację

Każda firma jest ciekawa dla właściciela, konieczne jest również przedstawienie swojego profilu w taki sposób, by identyczne zdanie mieli również potencjalni klienci. Trzeba znaleźć sposób, w jaki będzie się odbywała komunikacja z użytkownikami. Konieczne jest dostarczenie osobom odwiedzającym profil wartości dodanej, która będzie wyróżniała go od konkurencji.

Dostarczanie ciekawych treści

Jak wiadomo media społecznościowe opierają swoje funkcjonowanie na stosunkach międzyludzkich. W porównaniu do mediów tradycyjnych ich zaletą jest fakt, że komunikacja będzie działała w obie strony. Osoby odwiedzające profil będą zainteresowane komentowaniem postów, a także rozmawianiem o danej firmie, gdy będą miały dostęp do ciekawych informacji. Mogą to być nie tylko artykuły, ale również zdjęcia czy filmiki. Jednym z najczęściej popełnianych błędów jest umieszczanie zdjęć, które w żaden sposób nie są powiązane z wizerunkiem firmy. Śmieszne materiały muszą być dopasowane do sposobu w jakim prowadzona jest komunikacja na danym profilu.

Bycie ekspertem

Efektowne prowadzenie dialogu z czytelnikami i osobami odwiedzającymi profil wymaga posiadania ogromnej wiedzy. Internauci bardzo szybko zauważą, jak dana marka zacznie oszukiwać lub być nie do końca przekonująca. Ucierpi na tym oczywiście wizerunek firmy. Nie można zapominać o udzielaniu odpowiedzi na pytania zamieszczane w komentarzach pod postami.

Jawne działanie

Obecnie na portalach społecznościowych mnóstwo osób działa pod anonimowymi profilami. Część firm stosuje zatem metodę polegającą na podszywaniu się pod klienta i polecaniu własnych produktów czy usług. Nie tylko jest to niebezpieczne, ale również nieetyczne. Nie przyniesie sukcesu próbowanie budowania zaufania klientów do własnej marki przez podszywanie się pod jednego z nich. Rekomendowane jest udzielanie informacji czy komentowanie tylko i wyłącznie pod własnym imieniem i nazwiskiem. Oczywiście będą osoby, które zakładają, że nikt nie powie złego słowa o swojej firmie, ale jeżeli treści będą wartościowe i merytoryczne, ludzie zainteresują się wejściem w dialog.

Działając pod anonimowym profilem przede wszystkim należy najpierw zbudować postać, wizerunek, już wcześniej wypowiadać się na różne tematy, a dopiero później można rozpocząć reklamę własnej marki. Jeżeli wszystko będzie zrobione poprawnie, w efekcie zostanie pozyskany klient, który następnie może polecić markę swoim znajomym. Należy mieć świadomość, że w przypadku, gdy wyjdzie na jaw, iż właściciel firmy podszywał się pod anonimowy profil w celu reklamowanie swoich produktów czy usług, automatycznie zostanie mu przyznana etykieta oszusta i kłamcy. Takie działanie zdecydowanie nie jest rekomendowane.

Dodaj komentarz